TEKNISK SUPPORT

FORHANDLERE

Send en mail til en av oss på teknisk support

PRIVATPERSONER
Vennligst kontakte stedet du kjøpte sykkelen :-)
 

REKLAMASJONER GIANT ELEKTRISKE SYKLER
Elsykler har en klagefrist på fem år. Drivverk, motor og slitasjedeler må vedlikeholdes i henhold til brukermanual.  
Dersom kjøretøyet slutter å fungere, på tross av normalt vedlikehold, kan du klage til butikken du kjøpte sykkelen.
Sykkelen må ha vært handlet, montert og demonstrert fysisk av en av våre autoriserte forhandlere.
Brukermanual her
Brukermanual suppl her
 

5 års klagefrist:
Motor - Motoren må beviselig ha vært til service og lagerbytte jevnlig,  i henhold til brukermanual.
Batteri - Batteriet må ha blitt ladet,oppbevart og temperatureksponert i henhold til brukermanual.
Ladere - Som slutter å fungere som normalt
Ramme - Tretthetsbrudd som skyldes produksjonsfeil dekkes av garantien.
 

Slitedeler som bør byttes hvert år:
Dette er deler som ved normalt bruk, må byttes ca 1 gang i året på service og faller ikke innunder garanti.
Eksempler: Hjullager/Navboss/Drivverk/Dekk/Kulelager i motor/Wires 


Slitedeler som bør byttes annenhvert år:
Dette er deler som ved normalt bruk, kan måtte byttes ca annenhvert år på service og faller ikke innunder garanti.
Eksempler: Hjul / Display / Elektronikk / Dempere / Bremser / Bolter til Fulldemper  






ADVARSEL - KJØP AV GIANT SYKLER FRA NETTBUTIKKER.


Vi har den senere tid blitt kontaktet av en del fortvilede syklister som har handlet sin GIANT sykkel på utenlandske nettbutikker. Nettbutikkene ser tilsynelatende norske ut , men de er gjerne Tyske eller Engelske.

Alle Giant sykler monteres, klargjøres og bli elektronisk tilkoblet av fagpersonell for å fungere optimalt.
Dette er aldri tilfelle når du handler fra nettbutikker.  

Vi vil gjøre oppmerksom på at man ikke får reklamere på feil, eller motta service/opptateringer, på sykler som er handlet fra nettbutikker og montert selv.  
Nettbutikken opplyser gjerne at der bare er å kontakte en GIANT forhandler for hjelp. Dette stemmer ikke.

Vi anbefaler de som allerede har handlet på en slik måte å forsøke å få igjen pengene sine, og heller handle hos sin lokale forhandler.

Om dere har handlet fra tyskland:
Forklare situasjonen (på engelsk) til support@giant-bikes.de

 







GIANT EL SYKLER
Brukermanual her
Brukermanual suppl her
 





AMERICAN CLASSIC SYKKELHJUL
Owners Maual
Eikelengder Terreng
Eikelengder Landevei
Eike spenning
Tubelessventil installasjon
9mm Baknav - enkel innføring
12mm Baknav - enkel innføring
American Classic - Offesiell
American Classic - Reservedeler
 

BYTTE NAVBOSS MTB serienummer C

Om har et nav med Serienummer som starter på ”C” må

du bruke Shimano/SRAM  9/10 speed boss.

Du kan også bytte til SRAM XX1 boss , men da må du

bruke en distanseskive for skivebremsen (følger med bosset).

- Bytte av navboss

- Bruk av distanseskive

 

BYTTE NAVBOSS MTB serienummer D/E

Om har et nav med Serienummer som starter på ”D” eller "E"

må du bruke Shimano/SRAM  10/11 speed boss.

Du kan også bytte til SRAM XX1 boss.

VIDEO - NAVBOSSBYTTE:

 

 



BIRKEBEINERRITTET OG DÅRLIG VÆR

 

Regnvær, snø og gjørme går veldig hardt utover sykkelkomponentene.

Det tynne gjørmevannet kommer inn overalt og fungerer nesten som slipepasta.
Bremser og kulelager, uansett sykkel og produsent blir ødelagt.


Dette bør utføres på et godt sykkelverksted:

- bytte/smøre opp kranklager og styrelager

- bytte/kontrollere bremseklosser/skive

- bytte/smøre opp navlager/boss

- totalservice på dempegaffelen

- samt generell service

Det er veldig viktig at man ikke bruker sykkelen før den er overhalt.

 

Rune Høydahl - 6 ganger vinner av Birkebeinerrittet
 

Vaske sykkelen med Rune Høydahl

Smøre sykkelen med Rune Høydahl

Sittestilling med Rune Høydahl

Skifte klosser til skivebremser Med Rune Høydahl

Skifte slange med Rune Høydahl

Styrejustering med Rune Høydahl

Smøre girwire med Rune Høydahl

 


HVORDAN - BRUKE RIDECONTROL (EL SYKLER)


HVORDAN - VASKE EL-SYKKELEN


GIANT WATTKRANK - QUICK START GUIDE

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.