TEKNISK SUPPORT
FORHANDLERE
Send en mail til en av oss på teknisk support
PRIVATPERSONER
Vennligst kontakte stedet du kjøpte sykkelen :-)
REKLAMASJONER GIANT ELEKTRISKE SYKLER
Elsykler har en klagefrist på fem år. Drivverk, motor og slitasjedeler må vedlikeholdes i henhold til brukermanual.
Dersom kjøretøyet slutter å fungere, på tross av normalt vedlikehold, kan du klage til butikken du kjøpte sykkelen.
Sykkelen må ha vært handlet, montert og demonstrert fysisk av en av våre autoriserte forhandlere.
Brukermanual her
Brukermanual suppl her
5 års klagefrist:
Motor - Motoren må beviselig ha vært til service og lagerbytte jevnlig, i henhold til brukermanual.
Batteri - Batteriet må ha blitt ladet,oppbevart og temperatureksponert i henhold til brukermanual.
Ladere - Som slutter å fungere som normalt
Ramme - Tretthetsbrudd som skyldes produksjonsfeil dekkes av garantien.
Slitedeler som bør byttes hvert år:
Dette er deler som ved normalt bruk, må byttes ca 1 gang i året på service og faller ikke innunder garanti.
Eksempler: Hjullager/Navboss/Drivverk/Dekk/Kulelager i motor/Wires
Slitedeler som bør byttes annenhvert år:
Dette er deler som ved normalt bruk, kan måtte byttes ca annenhvert år på service og faller ikke innunder garanti.
Eksempler: Hjul / Display / Elektronikk / Dempere / Bremser / Bolter til Fulldemper

ADVARSEL - KJØP AV GIANT SYKLER FRA NETTBUTIKKER.
Vi har den senere tid blitt kontaktet av en del fortvilede syklister som har handlet sin GIANT sykkel på utenlandske nettbutikker. Nettbutikkene ser tilsynelatende norske ut , men de er gjerne Tyske eller Engelske.
Alle Giant sykler må monteres, klargjøres og bli elektronisk tilkoblet av fagpersonell for å fungere optimalt.
Dette er aldri tilfelle når du handler fra nettbutikker.
Vi vil gjøre oppmerksom på at man ikke får reklamere på feil, eller motta service/opptateringer, på sykler som er handlet fra nettbutikker og montert selv.
Nettbutikken opplyser gjerne at der bare er å kontakte en GIANT forhandler for hjelp. Dette stemmer ikke.
Vi anbefaler de som allerede har handlet på en slik måte å forsøke å få igjen pengene sine, og heller handle hos sin lokale forhandler.
Om dere har handlet fra tyskland:
Forklare situasjonen (på engelsk) til support@giant-bikes.de